04 februari 2010

Flyttstädning i garnlåda


Jag drog en lärdom idag. Nystade garn får lätt sin garnända på vift in i en gemensam jätteboll av oreda. Många små nystan blev till en jätte boll som jag snabbt gav upp hoppet om. Tänk att det gått så lång tid som jag bara grävt i den där lådan och bidragit till att jättebollen blev som den blev.

Nu har jag sorterat garn, knappar, trådar nålar etc. i påsar och alla stickor och virknålar ligger i sina sydda fodral. Jag behöver egentligen en större låda, men inser att det måste finnas ett begränsat utrymme annars blir projekten allt för många.

De påbörjade projekten får fortfarande ligga i kassar.... Fasen, de borde få en mer meningsfull tillvaro som runt en hals eller i en garderob.
Jag har virkat rätt mycket den senaste tiden. Dock har jag inte delat med mig till er som läser bloggen, skäms på mig.

1 kommentar:

  1. Tycker du gör en massa fina grejer och din blogg är underhållande att läsa och har därför gett dig en award.

    SvaraRadera