23 mars 2011

Låt mig presentera musjägaren Doris!





Ikväll kom min 7 åriga katt Doris hem med en mus. Det är första gången hon fångat en mus sedan hon flyttade till oss i november 2010.

Hon busar varje dag. Hennes favoritleksak är en snutt rosa bomullsgarn som tack och lov inte ätits upp av dammsugaren än.

Katten ger mig själslig ro när hon kommer nära. Hennes bästa sovplats är på matte eller husses bröstkorg. Jag kan få en meditativ känsla när jag "synkar" mina andetag med Doris andetag. Det är verkligen inte varje dag jag har lust till kreativ avkoppling, då ger katten lite extra behållning.

I helgen kanske jag ska virka en mus till Doris! Blir väldigt inspirerad och imponerad varje gång jag kikar in på bloggen Fröken Elsa och musungarna. Gör ett besök du med, vet ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar