11 maj 2009

Jag kan oxå baka!

Baka, baka liten kaka...
Bakverk har tilltalat många virktokar, vilket jag baserar på förekomsten av bakverk på, för mig inspirerande virkbloggar.

I höstas fick jag ett infall eller kallar man det kanske inspiration. Jag gjorde en mängd bakverk... som inte går att äta upp och som inte blir torra och tråkiga med tiden. På en julmarknad, dit min mamma hade med lite av mina prylar, såldes endast två mini-prinsesstårtor. Känns med säkerhet som prinsesstårtor är populära och tilltalande, trist bara att inget annat smakade. Kanske var det för dyrt eller kan det ha skrämt att de faktiskt är virkade/bakade med ekologiska produkter(?).
Två av mina favorit tjejer glada över att få godsaker i julklapp så att de kunde leka konditori om och om igen.

Fick en kul idé som jag är rätt nöjd över; pepparkakshjärtarna är behandlade med glitterspray och sockerlag. Hårda och sockriga alltså, mums!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig fikasamling. Kanske skulle ta och virka en dammsugare till fikat idag.

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot nya inlägg!! Kram

    SvaraRadera
  3. Frida, Frida, var det du som gjort pepparkakan och lussekatten jag fick på julklappsbytet på jobbet??
    Imponerande sidaförresten (å imponerande skapelser!) Kram Carin

    SvaraRadera