02 november 2009

Alltid ett handarbete i väskan, minst nystan och virknål

Är på 2 dagars konferens på ett 1400-tals slott.... Självklart åker det med ett projekt...men vad trodde jag? Det har inte varit en lugn stund. Fika, arbete, korta pauser, god middag, skratt, vin, härligt umgänge... vad fasen är en virkning då? Till min glädje har smittan spridit sig, det är flera i vänskapskretsen som börjat sticka och virka´. DOCK, inte lika besatt som jag, ÄN!!!

Tog en bild på det som slank ner i packningen. Orkar nog sticka lite innan jag somnar.


Kikade på bilder i telefonen och hittade dessa små vänner som jag gjorde till min kära brorsdotter för 1,5 år sedan (när hon var nyfödd). Lion Brand Yarn har beskrivningar som inspirerat till dessa två bedårande kompisar. Lejonet har varit en särskild favorit då manen killat skönt i ansiktet.

Sov gott!

3 kommentarer:

  1. Hej Frida! Jag skulle vilja ha en syjunta med dig någon dag, eller rättare sagt en virkjunta. Försöker att lära mig virka men nåt fel gör jag då kanterna blir fula och ojämna. Skulle också vilja lära mig mormorsrutor.
    Tack för en trevlig blogg i höstmörkret.
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  2. Absolut Anna!! Kul att du kämpar på, men visst lite rödvin och syjunta skulle ju vara riktigt trevligt! Kram

    SvaraRadera
  3. Min mor tyckte min påbörjade virklapp var så konstig o ful så hon sprättade upp alltihopa. Den blev liksom trekantig snarare än kvadratisk. Jag har googlat på grytlappar och hittade nånstans att det var ett minimi-mål för att klara femmans syslöjd!!

    SvaraRadera