29 oktober 2009

virkar och stickar febrilt... tänker på min idé emellanåt



Vänner, jag har inte lagt virknålarna på hyllan. Det har faktiskt varit riktigt produtivt den senaste tiden.
Jag har en längtan efter att virka/stick något unikt, en egen idé som jag får vara först med..... Känner du igen dig??

Det finns en idé som jag håller på och utvecklar. Det handlar om återvinning, jag har hittat materialet men jag vet inte än vad det ska bli. Skulle vara kul att sälja om produkten blir bra, så därför är jag lite hemlig. Har du någon egen idé som du filar på?

Ska stå på julmarknad i november. Håller på med handledsmuddar som än så länge är gråa men ska pimpas med färg inom snar tid.

Fick en härlig present av en uppgiven arbetskamrat. Hon har kämpat med tröjan under längre tid och blivit så trött på modellen och färgen att hon inte tänker avsluta projektet. Hon har gett mig garnet så jag kan repa upp och bygga något annat av det som annars hade hamnat i vedspisen. RÄDDA GARN!!!

Snart kommer lite färdigställda verk, jag lovar. Projekt på gång är: Tårta, fiskar, muddar, traskonst, "idéen" och säkert fler saker som jag glömt bort

1 kommentar:

  1. Så DUKTIG du är!

    Jag tänkte tipsa dig om att jag har en tävling nu där du kan vinna en valfri väggtext. Massor av fint att välja på.

    Ha en mysig kväll :)

    SvaraRadera