31 augusti 2009

Återupptaget

Under våren startades några projekt som ska slutföras i höst... tokigt bara att nya numret av Kreativ stickning damp ner i brevlådan idag.... då vill jag ju göra en härlig stickad kappa.


Det vit-grå-rosa-lila arbetet ska bli härligt att ha över axlarna när höstkylan kommer krypande.


Av garnrester i rosa och grönt (har tidigare blivit virkade tårtor) började jag göra mini-mormorsrutor... Sen nappade jag på Stoff och Stils vårrea och köpte på mig tyger för att göra ett lapptäcke där mina rutor får bilda en egen ruta. Det är bara några få (ca30) lappar kvar sen är det mellanskikt och underdel som ska sys ihop med lapptäcket. Jag tror det kommer att bli ett härligt täcke att ha med på picnick eller mysa med i soffan.


Tjejmilen avklarad igår :). Ikväll laddar jag för morgondagens golftävling med jobbet.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som sprang tjejmilen! Tråkigt att jag inte fick träffa er i lördags, men förstår om ni hade annat för er!

    SvaraRadera