21 augusti 2009

Semester--> tapetsering och målning

RESULTATET

Vägen dit:
Härligt med en veckas semester innan höstens rivstart. Det var lite regnigt i måndags.. jag och min sambo gick till färghandeln. Efter någon timmes bläddrande i kataloger kom vi fram till att ge hallen ett lyft. Båda tänkte: "Det där fixar vi på nån dag." Idag (fredag) blev det klart. Hallen hade tidigaren mörk bröstpanel och två stora dörrar in till våningens el-central + förråd i institutions färgen ljusrosa. Huset har tidigare varit landstingsägt och senaste verksamheten i huset innan det blev lägenheter var slussboende efter att stadens mentalsjukhus avvecklades i slutet på 80-talet. Det är kul att husets historia framträder men inte allt för mycket. Ett över dimensionerat ventilationssystem och brandsäkerhet ger intryck :)

Vi är väldigt nöjda med en ljusare och piffigare hall. Det saknades dock 1 m på den mönstrade tapetrullen så min kära sambo klagade och fick en annan sammetstapet de hade på lager...Väldigt bra deal måste jag säga! Vem vet, den oväntade, svartmönstrade tapeten kanske får pryda vårat kök en vacker dag.

Jag har gjort nya pärlband under veckan, de kommer upp på bloggen i helgen!

1 kommentar:

  1. Såg att virkverket också ska börja sälja, jag hoppas och tror att det ska finnas utrymme för oss båda. Jag kommer inte att vara dyrare än de amerikanska försäljare som finns i dagsläget och frakten blir ju mindre och leveranstiden blir förmodligen kortare. Så jag hoppas att många ska hitta till min shop så småningom!
    Maila din adress till mig så får jag se vad jag pysslar ihop! :)

    SvaraRadera