12 augusti 2009

Födelsedagspresenten blev vackra ting

Perfekta födelsedagspresenten
Jag fick en härlig födelsedagspresent för ett tag sedan.
Det var en fröjd för ögat att mötas av ett härligt ekologiskt garn,
Trä- och glaspärlor. Min svägerska får all cred för färgkombinationen,
Har en magkänsla att det inte är min bror som plockat ihop denna godispåse.
Ett tag har jag fått nyfikna mail om vad presenten resulterat i.
Det som blev över från garnen blev en lite ros som ni sett bland betongen.

Pallen hittade jag när det städades på pappas vind.
Tydligen tillhörde pallen min mormor och morfars första möblemang.
Sitsen var klädd i ett limegrönt tyg som sett sina bästa dar. Ett nytt överdrag gav pallen ett nytt liv och varför ska den stå på vinden? Gamla möbler kan behöva ett ingrepp, snacka om återvinning att sådant som haft sin tid piffas in i ny tidsepok.

Pärlorna och tygbanden blev ett läckert halsband.
Blommorna fick jag efter avslutat semesterjobb.
Tack fina arbetskamrater, som jag hoppas börjar följa bloggen!
Virk och vink!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar